SAYFALAR

28 Haziran 2015 Pazar

PİŞMANLIK

      Herkesin hayatında en az bir kere bile olsa yaptığı şeyden pişman olduğu durumlar olmuştur.Son pişmanlık fayda etmez derler fakat ben öyle düşünmüyorum.Yaptığımız şeyden pişman olabiliriz fakat,her durumun bir çözümü vardır.Pişmanlık duyduğumuz şeyi içimiz de bir ukte şeklinde bırakmayarak,bir çözüm bularak düzeltmeliyiz.Belki %100 doğru bir yol olmaz ama bir nebze de olsa içimiz rahatlar.Hayatta benim en sevmediğim kelimelerin başında "keşke" gelir.Keşke dememek için hiç bir şey için geç kalmadan harekete geçmek lazım.


 "En çok pişman olduğum şey,pişman olacağım diye yapamadıklarım ve dokunamadıklarımdır." diyor William Shakespeare.Şimdiye kadar yaptığın şeylerle adın hatırlanmayacak olabilir.Tuttuğun sözlerle,elinden gelenin fazlasını yapsan da değerin anlaşılmayabilir....Sevdiklerine faydan olduğu kadar,vefasızlıklarını da tatmış olabilirsin ama sen her şeye rağmen bunları başardın.Her zaman azimli olmak gerekiyor,başarısızlıklara karşı üzülmek yerine geçer not vererek yolumuza devam etmemiz gerekiyor.



  Bu tür durumlara bir örnek vermek gerekirse,bu konuda Avusturalyalı yazar Bronnie Ware'in,son nefeslerini vermek üzere olan insanları evlerinde ziyaret edip,bakımlarını üstlenmesi sonucunda yazdığı "Ölmek Üzere Olanların En Yaygın 5 Pişmanlığı" adlı kitabı ele alınabilir.Bu kitaptaki 5 pişmanlık; 
  • Başkalarının benden bekledikleri yerine keşke kendi istediğim hayatı yaşayacak cesaretim olsaydı.
  • Keşke bu kadar çok çalışmasaydım.
  • Keşke duygularımı açıklayacak cesaretim olsaydı.
  • Keşke arkadaşlarımla ilişkimi kesmeseydim.
  • Keşke daha mutlu olmama izin verseydim.
  Genel olarak durumlar belli yaşamımız da mutlu olmaya bakalım.Keşkeleri kullanmayalım,keşke kelimesi sadece insanı üzer,pozitif hiç bir katkısı yok.İnşallah herkes için "keşkesiz" bir hayat olur.Peki siz pişmanlık duyduğunuz şeyler için içinizi rahatlatacak çözümler buldunuz mu? Bu konu hakkında konuşmak isterseniz yorumlarınızı bekliyorum.
   


  

Hiç yorum yok:
Write yorum